Již ve čtvrtek 18. ledna (5.1.), na svátek svatého mučedníka Theopempta, biskupa nikomédského, a proroka Micheáše, se po skončení liturgie v našem chrámu konalo první svěcení vody. V předvečer svátku bylo nejprve slouženo Velké povečeří s litijí. V samotný den svátku byla sloužena slavnostní liturgie za přítomnosti početného zástupu věřících, kteří si tento ten vzali volno z práce. Na jejím závěru bylo vykonáno velké svěcení vody, aby si věřící mohli svěcenou vodu odnést do svých domovů. Ti, kteří dopoledne přijít nemohli, se s ostatními účastnili již tradičního svěcení řeky Svratky v Brně Bystrci u Kamenolomu, kde od 14 hod začal průvod s křížem a další obřad svěcení vody pod širým nebem, které bylo otevřeno všem přítomným svou přívětivostí a dobrým, slunečným počasím.
Při křtu vod, řek a pramenů v den svátku Bohozjevení se věřící modlí za „dar vykoupení a požehnání jordánského“, aby Hospodin učinil vody (a tudíž i veškerou přírodu) „pramenem neporušení“, „darem posvěcení“, „rozhřešením hříchů“ a „uzdravením neduhů“. V modlitbě k posvěcení se doslova říká, aby Bůh posvětil vodu a „naplnil ji silou andělskou, aby všem, kdo ji budou čerpat a
přijímat, byla k očištění duše i těla, k uzdravení od vášní, k posvěcení domů a napomáhající každému užitečnému dílu“ (z posvěcujících modliteb). Tak velký je význam, ale i užitek svěcené vody a posvěcení, které při tomto obřadu věřící s vírou přijímají.
Někteří věřící, nedbajíce studeného zimního počasí a chladných vod řeky Svratky, ponořili po obřadu posvěcení svá těla do řeky a přijali požehnání od kněze. Ti nejodvážnější a nejrychlejší z nich se vrhli za vhozeným křížem, který vhazuje biskup anebo kněz doprostřed vod, aby je kříž svým ponořením posvětil.
Otec Jozef a otec Marek poté požehnali přítomným a popřáli, aby toto „jordánské požehnání“ zůstávalo ještě dlouho v srdcích všech přítomných a zachovalo všechny věřící ve zdraví a spasení „na mnohá a blahá léta“!